Core

Styrk dig selv og sid bedre på din cykel

Ved du hvad kan gøre dig til en bedre cykelrytter ?

Mange som starter, ja endda nogle som har kørt i mange år, ved ikke, at man kan blive en bedre og stærkere cykelrytter med få øvelser 3-4 gange om ugen. Så Sid bedre på cyklen nu !!!

Hvilke muskelgrupper ?

Stærk ryg og stærke mavemuskler… det er sagen, for at du kan blive stærkere, samt sidde endnu bedre på din cykel.

Hvor mange øvelser ?

7 øvelser er hvad det skal til, ca 30 min pr. gang 3 gange om ugen.. THATS IT !!! Du vil lynhurtigt mærke en stor forskel, når du sidder på din cykel.

Samarbejde…

I et super og fantastisk samarbejde, har vi lavet 7 øvelser, som er helt perfekt til dig som cykelrytter. Disse 7 øvelser vises her og i bunden en samlet video for at illustrere det hele lidt bedre. God træning og ride on !

Hvilke “Sid bedre på cyklen”program og øvelser ?

  1. Squat (3x10stk) Baller og lår – husk ret ryg og knæ og tæer skal pege samme vej.
Squat

2. Lunges (3×10 stk på hvert ben) For- og baglår, samt baller – husk knæet mod gulvet og bryst højt.

Lunges
Lunges

5. Ryg (3×10 stk) – Lænd og ryg – husk at løfte op til navlen.

6. Ryg diagonal (3×10 stk) – Ryg, skuldre, baller og baglår – husk ret ryg og lige strakte arme og ben, samt skiftevis højre og venstre arm/ben.

7. Mavebøjninger (3×10 stk) – core, mavemuskler, sixpack – husk at kigge op og ikke bøje i nakken.

Mavebøjninger

Andre videoer ?

Ja her på youtube kanalen er der mange Zwift guides. Fx denne :

Relateret links :